مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21245 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اخلاق همسرم نرمال نيست وحالي به حالي مي شود ونمي شود روي اخلاق ايشان حساب بازكردآيابراي حل اين مساله به علوم غريبه مي توانيم مراجعه كنيم راه حل چيست؟
مساله اختلافات خانوادگي با كيفيت و درجات متفاوت در بسياري از خانواده ها وجود دارد. البته مقداري از آن طبيعي است. ليكن درمان آن به كارگيري شيوه هاي اصلاحي بسيار دقيق وظريفي را مي طلبد. در اين راستا سه نكته كاملا اساسي را بايد توجه داشت و گرنه هر تلاشي بدون ملاحظه آن خنثي و بيهوده است: 1- حوصله و به اصطلاح زود از كوره در نرفتن. 2- با تدبير و عاقلانه (نه از روي احساسات خام) عمل كردن. 3- رعايت اصل تدريج و زمان بندي مناسب؛ به عبارت ديگر حتي با بكارگيري بهترين شيوه ها هم نمي توان انتظار داشت كه ظرف چند روز يا چند هفته به نتيجه رسيد. بلكه چه بسا حداقل يكسال زمان لازم باشد تا تدريجا با اجراي دقيق برنامه هاي ارائه شده بتوان مشكل را حل نموده و يا به حداقل ممكن رساند. قبل از هر توصيه اي لازم است مسائل خواسته شده را بدقت براي ما گزارش نماييد: الف) نوع رفتارهاي نابهنجار همسر شما چيست؟ 1- در برخورد باشما 2- در برخورد با فرزندان 3- در برخورد با خويشاوندان 4- در برخورد با همسايگان 5- در برخورد با ديگران. ب) نظر خود شما پيرامون علت هر يك از رفتارهاي فوق چيست؟ ج) رفتارهاي فوق از چه زماني شروع شده؟ د) فرهنگ رفتاري خانواده همسرتان را شرح دهيد. ه) ميزان سواد و آگاهي هاي جانبي همسرتان را بيان كنيد. و) آيا همسرتان علاوه بر خانه داري به فعاليت ديگري نيز اشتغال دارد؟ ز) امتيازات و جنبه هاي مثبت همسرتان چيست؟ ح) عكس العمل شما در برابر رفتارهاي بهنجار و نابهنجار همسرتان و ميزان و كيفيت تأثير هر يك (به تفصيل)؟ ط) وضعيت اقتصادي. ي) حدود آگاهي بستگانتان از مشكل شما و نقش آنها؟ ك) خصوصيات اخلاقي و رفتاري خودتان ميزان ابراز محبت و ...؟ ل) همسر شما به چه چيزهايي بيشتر علاقه و دلبستگي دارد و موضع شما در برابر آنها چيست؟ در حال حاضر اكيدا توصيه مي گردد به هيچ وجه اختلافات خود را در برابر فرزندان آشكار نكنيد و با يكديگر قرار قطعي گذاريد كه هر اختلافي پيدا شد فقط در خفا مطرح گردد. هر دو نفر به رعايت اين مساله جدي و سختگير باشيد و اگر از يك طرف نقض شد طرف ديگر هرگز آن را ادامه ندهد. سپس نتيجه آن را ضمن ديگر مطالب خواسته شده گزارش نماييد. به جاي مراجعه به علوم غريبه نيز بهتر است كتاب هاي زير را مطالعه فرماييد: 1- آيين همسرداري ابراهيم اميني 2- نظام حقوق زن در اسلام شهيد مطهري 3- عشق هرگز كافي نيست، پروفسور آرون تي بك

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.